Porządek obrad
1.
Sprawy organizacyjne :
a)
otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b)
ustalenie porządku obrad,
c)
przyjęcie protokołu z LVII sesji RM,
d)
sprawozdanie z działalności Burmistrza Miasta w okresie międzysesyjnym.
a)
zmieniająca uchwałę w sprawie budżetu miasta na 2023 rok,
b)
w sprawie zmiany uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasta Lipna na lata 2023 – 2027,
c)
w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania terminu zapłaty oraz rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Miasta Lipna i jej jednostkom organizacyjnym oraz warunków dopuszczalności pomocy publicznej, w przypadkach w których ulga będzie stanowić pomoc publiczną oraz wskazania organów i osób uprawnionych do udzielania tych ulg,
d)
w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Innych Uzależnień i Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2024-2025 dla Gminy Miasta Lipna,
e)
w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania,
f)
w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny na lata 2024 - 2026,
g)
sprawie pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
3.
Uchwalenie budżetu miasta Lipna na 2024 rok:
a)
wystąpienie Burmistrza Miasta Lipna w sprawie projektu budżetu,
b)
opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej,
c)
opinie komisji Rady Miejskiej,
e)
projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Miasta Lipna na 2024 r.,
f)
projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasta Lipna na lata 2024–2028.
4.
Sprawy różne i komunikaty.
5.
Zamknięcie obrad LVIII sesji RM.